22 June 2010

Baru Nak Mula


Hari ni gua dengan rasminya telah pergi kerja dengan mengayuh beskal. sebenarnya idea nak kayuh ke tempat kerja ni dah lama gua pikir nak buat tapi banyak sangat alasan yang diri gua bagi. pagi ni gua paksa jugak diri gua mengayuh. jarak ke opis HQ gua lebih kurang 4km (gua sukat pakai kereta, ikut jalan betul punya) pagi tadi gua ikut jalan lain sikit tapi banyak cilok-cilok, angkat beskal, lawan arus pun ada.. gua agak agak dalam 5km lebih kot (nanti gua sukat balik..maklumla beskal fixie takde meter).

bila dah sampai opis kepala gua dah fenin, mana gua nak parking.. nak parking kat tempat motor takde tiang besi nak tambat beskal. bawak masuk opis nanti bos bising.. akhirnya gua paking kat tempat aircond yang besor tu..yang ada air berpusing (apa tah namanya).gua kunci pakai kunci RM5 yang kabel belit-belit tu.

bila dah siap semua benda yang perlu disiapkan di HQ gua pun bergagas pulak ke pejabat tapak. kat situ la opis gua. gua rasa ada la dalam 6km kot (yang ni pun nanti gua sukat balik). apa pun gua rasa best jugak pergi kerja naik beskal.. mula-mula rasa susah tapi bila dah buat rasa gian je nak kayuh.. syabas inspektor sahab..

1 comment:

Mohamad Razif said...

Nak jugak gi keje naik sikal, tapi tempat keje jauh la, 10km. Berpeluh beb.